Sissejuhatus, eesmärgid, tegevused
Õppeaastal 2021/2022 koostas Tallinna Asunduse Lasteaia liikumis- ja terviseedenduse õpetaja Gülnara Niglas suure, läbi aasta toimuva, liikumisprojekti.
Projekti tegevussuunad tulid Tallinna Haridusameti poolt planeeritud teema-aastast - liikumise, tervise- ja koolisport 2021/2022.
Projektis osalevad Tallinna Asunduse Lasteaed ja Tallinna Ülemiste lasteaed. Osalejateks on nii lapsed, õpetajad, juhtkond, muu personal ja lapsevanemad.
Projekti eesmärgid:
- Tasakaalustatud vaimse ja füüsilise arengu toetamine.
- Kehaliste võimete eakohane arendamine läbi mitmekülgse liikumisoskuse.
- Õpikeskkonna kujundamine läbi liikumistegevuste/mängude ja tervisekasvatuse.
- Keeleõpe ja sõnakasutus tavapärasest keskkonnast väljaspool: õppekäik, õuesõpe, liikumine ja liiklus jm.
- Liikumis- ja tervisekasvatusega seotud tegevuste lõimimine teiste õpivaldkondadega nii, et lapse kehaline aktiivsus kajastub õpitegevustes / aktiivõppe meetodid.
- Koostöö arendamine ja õppematerjalide ning oskuste ja digipädevuste arendamine, vahetamine / jagamine (kahe asutuse vahel, õpetajate vahel, õpetajate ja laste vahel, laste vahel jm).
Õpiväljundid:
- Laps valitseb ja suunab läbi liikumise oma emotsioone ja kehalisi võimeid.
- Laps pingutab oma vanusest ja võimetest lähtuvalt ning arvestab sealjuures koostööd nõudvates mängudes/liikumistes oma kaaslastega.
- Laps omandab liikumistegevustes osalemisel spordi, tervise ja mänguga seotud uut sõnavara.
- Laps rakendab liikumisega ja tervisekasvatusega seotud õpioskusi, sõnavara ning tegevusi teiste õpivaldkondade raames.
- Täiskasvanud rakendavad teadmisi ja oskusi parema koostöö, keeleõppe, liikumise ning tervise huvides
Projekti tegevused:
Osapooled on kaasatud kogu õppeaasta vältel liikumise,
tervise ja spordiga seotud tegevustesse. Lähtudes antud õppeaasta
soovituslikust suunast saavad lapsed ja personal tegevustes osaleda nii rühmade
kaupa, kui ühisüritustel, mida liikumisõpetaja koostöös teiste õpetajate ja juhtkonnaga
ette valmistab ja läbi viib. Läbiviidavad liikumistegevused on lõimitud
järgmiste valdkondadega: mina ja keskkond, keel ja kõne, matemaatika, muusika,
liikumine ja üldoskused.
Vahendid:
Liikumistegevustega seotud erinevad
sporditarbed, õuevahendid ja olemasolevad atraktsioonid, digivahendid,
muusikakeskus, erinevad virtuaalsed õpikeskkonnad ja materjalid.
Ühistegevused/üritused õppeaasta vältel kuude kaupa (aluseks tegevussuunad haridusasutustes: Koolispordi aasta 2021 -2022):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projektis osalejate rollide jaotus:
Liikumisõpetaja – algatab või loob koostöös kolleegidega
üritused, viib läbi või lööb kaasa ühisüritustes
Lapsed – aktiivsed õppijad, koostöös osalejad ja
üritustel kaasalööjad
Õpetajad – abistavad, õpetavad, suunavad ja toetavad lapsi ning osalevad koos lastega tervise ja liikumisega
seotud algatuste ettevalmistust nõudvates tegemistes. Õpetajad aitavad ürituste
läbiviimisel, tulevad välja oma ideedega ning on ise aktiivsed kaasalööjad ja
osalejad. Õpetaja roll on ka vajadusel materjalide otsimine/leidmine ja kasutus
ning samuti lapsevanemate kaasamine.
Juhtkond - annab loa ürituste läbiviimiseks ja avab neist
pidulikumad. Osaleb vajadusel info ja teavituste jagamisel lapsevanemale.
Osaleb võimalusel ühistel ettevõtmistel ja tervist toetavatel tegevustel.
Lapsevanemad – panustamine õpetajate ja laste abistamisse
ürituse kordaminekuks. Lapsevanem tagab lapsele võimaluse piires riided ja
jalanõud, mis tagavad mugava ja ohutu liikumise sportimiseks/õppekäikudeks jmt.
vastavalt ilmale.
Muu personal – õpetajate ja laste abistamine.
Comments
Post a Comment