Tegevused septembris, oktoobris ja novembris
Tegevus: „Loosiratas võimlemiseks“
Osalejad: Tallinna Asunduse Lasteaia ja Tallinna Ülemiste
Lasteaia lapsed, õpetajad ja vanemad
Vahendid: Virtuaalne „Võimlemiseratas“ (Liikumise ja
tervisekasvatuse õpetaja loodud)
Hõlmatud valdkonnad: liikumine, üldoskused, digivahendite
kasutamine
Eesmärk:
- Laps on aktiivne osaleja
- Laps aktsepteerib juhuslikku valikut
- Laps õpib nähtu põhjal kasutama oma keha
- Laps jäljendab nähtud tegevust
Osalejad rühmad: Päikesemaa, Mesikäpad, Siniliblikad
(lapsed vanuses 5 - 7 a ja rühmaõpetajad)
Vahendid: Liikumis-ja terviseõpetus õpetaja koostatud
liiklusvihikud, helkurvestid.
Hõlmatud valdkonnad: Liikumine, mina ja keskkond,
matemaatika, keel ja kõne, üldoskused
Eesmärk:
- Laps on liikluses tähelepanelik
- Laps rakendab oma teadmisi ja nähtut
- Laps omandab ja kasutab liiklemise ja liikumisega seotud sõnavara
- Laps teeb koostööd
Toimumispaik: Pae park
Osalejad rühmad: Linnupojad, Naerulinnud (lapsed vanuses
3 – 5 a, rühmade õpetajad ja abiõpetaja). Ürituse viib läbi liikumise õpetaja
Vahendid: sporditarvikud, sportlik rõivastus, EOK kingitused
Hõlmatud valdkonnad: mina ja keskkond, liikumine, keel ja
kõne, matemaatika, üldoskused
Eesmärgid:
- Laps liigub linnasisesel rohealal
- Laps eristab looduslike materjale
- Laps liigub aktiivselt
- Laps saab loodusest positiivse emotsiooni
Tegevus:
Rahvusvahelise muusikapäeva tähistamine
Konkurss: „Kõige
stiilsem muusikavideo“ Ürituse eestvedaja muusikaõpetaja Helin Sõnum
Osalejad: Kõikide rühmade lapsed, õpetajad ja juhtkond
Vahendid: muusikapala ja tekst: „Kauges külas“,
nutiseadmed jm. lavastamiseks vajalik, parimale kingitus.
Hõlmatud valdkonnad: muusika, liikumine, mina ja keskkond,
üldoskused
Eesmärgid:
- Laps teeb koostööd kõikidega (lastega, õpetajatega jne.) ja tunneb protsessist rõõmu
- Laps on julge osaleja
- Laps saab positiivse eduelamuse
- Laps väljendab muusikasse seatud lavastust läbi liikumise
Tegevus: Liikumis-ja terviseõpetus õpetaja koostatud virtuaaltahvel algaval õppeaastal. Lasteaedade vaheline personalile mõeldud ühismäng: „Saame tuttavaks“.
Osalejad: Tallina Asunduse- ja Tallinna Ülemiste Lasteaia
pedagoogiline personal
Vahendid: Virtuaalkeskkonnas - Padlet loodud mäng,
nutivahendid (arvutid, mobiiltelefonid või tahvelarvutid)
Eesmärgid:
- Koostöö kahe lasteaia vahel
- Nutivahendite ja virtuaalkeskkondade kasutus
- Uute liitunud pedagoogide ja kahe asutuse kollektiivide kaasamine ühistesse tegemistesse
- Sotsiaalsus ja sotsialiseerumine (vaimne tervis, väärtustamine)
Tegevus: Õpetajate päeva orienteerumine
Osalejad: Tallina Asunduse- ja Tallinna Ülemiste Lasteaia
pedagoogiline personal
Vahendid: Virtuaalkeskkonnas - Padlet liikumis-ja
terviseõpetus õpetaja loodud piltkollaaž objektidest, mida otsida kasutades nutivahendeid
(arvutid, mobiiltelefonid või tahvelarvutid), pildistamisel ja kaardistamisel
abiks direktor.
Eesmärgid:
- Koostöö kahe lasteaia vahel, kogukonna kaasatus
- Nutivahendite ja virtuaalkeskkondade kasutus
- Lähiümbruse tundmine, linnapark ja objektid ning võimalused pargis
- Õpetajate päeva tähistamine aktiivse liikumisega
Tegevus: Tallinna Asunduse Lasteaia „Sügisene spordipäev“
Organiseerijad: „Siniliblikate“ rühma õpetajad, liikumisõpetaja ja muusikaõpetaja
Osalejad: Kõikide rühmade lapsed, õpetajad, abiõpetajad
ja juhtkond
Vahendid: spordiks ja mängudeks vajalik inventar,
aukirjad
Hõlmatud valdkonnad: liikumine, keel ja kõne, mina ja keskkond, üldoskused, muusik
Eesmärgid:
- Laps on julge osaleja
- Laps tunneb rõõmu sportimisest
- Laps teeb koostööd
- Laps pingutab oma vanusest ja võimetest lähtuvalt
Tegevus: Pildiratta mäng: „Mis annab lapsele hea tunde?“ Vaimse tervise kuu! (Rõõmus ja terve laps)
Osalejad: Tallinna Asunduse - ja Tallinna Ülemiste
lasteaia lapsed ja õpetajad
Vahendid: Liikumis-ja terviseõpetus õpetaja koostatud virtuaalne
valikutega pildiratas:
„Mis annab lapsele hea tunde?“
Hõlmatud valdkonnad: keel ja kõne, mina ja keskkond,
üldoskused
Eesmärgid:
- Laps väljendab ennast kõnes
- Laps osaleb rollimängudes
- Laps otsib kontakti õpetajaga, kui vajab abi, loob suhteid
- Laps suudab tegevusele/mängule keskenduda vastavalt eale
Tegevus: Ülemaailmne
kätepesupäev
Vahendid: info ja materjalid antud teemaga, praktilised
tegevused rühmades
Hõlmatud valdkonnad: mina ja keskkond, liikumine, keel ja
kõna, üldoskused
Eesmärgid:
- Laps mõistab hügieeni olulisust
- Laps oskab vajadusest lähtuvalt käsi pesta (enne sööki, peale wc kasutamist, õuest tulles jne)
- Laps kasutab õiget kätepesu tehnikat ja vahendeid
- Kodu ja lasteaia koostöö lapse tervisekäitumise suunamisel
Vahendid: Üleskutse lasteaia fb lehel: Liigume
turvaliselt, teeme end nähtavaks! (Suurim väärtus tervis ja elu!), üleskutse liikumis-ja
terviseõpetuse õpetajalt kõikidele osapooltele lasteaias.
Hõlmatud valdkonnad: Mina ja keskkond, keel ja kõne, matemaatika,
liikumine, üldoskused
Eesmärgid:
- Laps omandab liikluskasvatusega seotud mõisted (helkur, helkurvest, nähtavus, tee, maantee jmt.)
- Laps kannab helkurit
- Laps teab ja tunneb liiklusreegleid jalakäijale pimedal ajal
- Laps suudab tänaval säilitada tähelepanu
Tegevus: Mardi -ja
Kadrimängud rühmadele liikumistegevutes
Rahvakalendri ja kommete ning traditsioonide tutvustamine, järjepidevuse jätkamine.
Mänge juhib ja õpetab liikumis-ja terviseõpetuse õpetaja.
Vahendid: liikumismängudeks vajalik ruum, väikevahendid,
juhised.
Osalejad: Rühmad ja rühmaõpetajad
Hõlmatud valdkonnad: Liikumine, muusika, keel ja kõne,
mina ja keskkond, üldoskused
Eesmärgid:
- Laps mängib Mardi- ja Kadripäevaga seotud rahvalike liikumismänge
- Laps õpib uusi mõisteid seotud rahvakalendri päevadega
- Laps hoiab au sees traditsioone - häid soove, mõistatusi, laule jmt.
- Laps tunneb liikumistegevustest ja mängust rõõmu
Mängud rühmades viib liikumisõpetaja läbi vastavalt liikumistegevuste ajakavale.
Comments
Post a Comment