Tegevused septembris, oktoobris ja novembris

Tegevus: „Loosiratas võimlemiseks“

Osalejad: Tallinna Asunduse Lasteaia ja Tallinna Ülemiste Lasteaia lapsed, õpetajad ja vanemad

Vahendid: Virtuaalne „Võimlemiseratas“ (Liikumise ja tervisekasvatuse õpetaja loodud)

Hõlmatud valdkonnad: liikumine, üldoskused, digivahendite kasutamine

Eesmärk:

  • Laps on aktiivne osaleja
  • Laps aktsepteerib juhuslikku valikut
  • Laps õpib nähtu põhjal kasutama oma keha
  • Laps jäljendab nähtud tegevust

link võimlemisrattale: füüsiline tervis



 Tegevus: Õppekäik: „Rännak tänaval“

Osalejad rühmad: Päikesemaa, Mesikäpad, Siniliblikad (lapsed vanuses 5 - 7 a ja rühmaõpetajad)

Vahendid: Liikumis-ja terviseõpetus õpetaja koostatud liiklusvihikud, helkurvestid.

Hõlmatud valdkonnad: Liikumine, mina ja keskkond, matemaatika, keel ja kõne, üldoskused

Eesmärk:

  • Laps on liikluses tähelepanelik
  • Laps rakendab oma teadmisi ja nähtut
  • Laps omandab ja kasutab liiklemise ja liikumisega seotud sõnavara
  • Laps teeb koostööd





Tegevus: EOK Eesti spordinädal. Lasteaia tegevus: „Ülemaailmse spordinädala õuemängud“

Toimumispaik: Pae park

Osalejad rühmad: Linnupojad, Naerulinnud (lapsed vanuses 3 – 5 a, rühmade õpetajad ja abiõpetaja). Ürituse viib läbi liikumise õpetaja

Vahendid: sporditarvikud, sportlik rõivastus, EOK kingitused

Hõlmatud valdkonnad: mina ja keskkond, liikumine, keel ja kõne, matemaatika, üldoskused

Eesmärgid:

  • Laps liigub linnasisesel rohealal
  • Laps eristab looduslike materjale
  • Laps liigub aktiivselt
  • Laps saab loodusest positiivse emotsiooni




  Tegevus: Rahvusvahelise muusikapäeva tähistamine

Konkurss: „Kõige stiilsem muusikavideo“ Ürituse eestvedaja muusikaõpetaja Helin Sõnum

Osalejad: Kõikide rühmade lapsed, õpetajad ja juhtkond

Vahendid: muusikapala ja tekst: „Kauges külas“, nutiseadmed jm. lavastamiseks vajalik, parimale kingitus.

Hõlmatud valdkonnad: muusika, liikumine, mina ja keskkond, üldoskused

Eesmärgid:

  • Laps teeb koostööd kõikidega (lastega, õpetajatega jne.) ja tunneb protsessist rõõmu
  • Laps on julge osaleja
  • Laps saab positiivse eduelamuse
  • Laps väljendab muusikasse seatud lavastust läbi liikumise

Õpetajate muusikapäeva lavastus ja laulmine


Tegevus: Liikumis-ja terviseõpetus õpetaja koostatud virtuaaltahvel algaval õppeaastal. Lasteaedade vaheline personalile mõeldud ühismäng: „Saame tuttavaks“.

Osalejad: Tallina Asunduse- ja Tallinna Ülemiste Lasteaia pedagoogiline personal

Vahendid: Virtuaalkeskkonnas - Padlet loodud mäng, nutivahendid (arvutid, mobiiltelefonid või tahvelarvutid)

Eesmärgid:

  • Koostöö kahe lasteaia vahel
  • Nutivahendite ja virtuaalkeskkondade kasutus
  • Uute liitunud pedagoogide ja kahe asutuse kollektiivide kaasamine ühistesse tegemistesse
  • Sotsiaalsus ja sotsialiseerumine (vaimne tervis, väärtustamine)

 



Tegevus: Õpetajate päeva orienteerumine

Osalejad: Tallina Asunduse- ja Tallinna Ülemiste Lasteaia pedagoogiline personal

Vahendid: Virtuaalkeskkonnas - Padlet liikumis-ja terviseõpetus õpetaja loodud piltkollaaž objektidest, mida otsida kasutades nutivahendeid (arvutid, mobiiltelefonid või tahvelarvutid), pildistamisel ja kaardistamisel abiks direktor.

Eesmärgid:

  • Koostöö kahe lasteaia vahel, kogukonna kaasatus
  • Nutivahendite ja virtuaalkeskkondade kasutus
  • Lähiümbruse tundmine, linnapark ja objektid ning võimalused pargis
  • Õpetajate päeva tähistamine aktiivse liikumisega

 




 

 

Tegevus: Tallinna Asunduse Lasteaia „Sügisene spordipäev“

Organiseerijad: „Siniliblikate“ rühma õpetajad, liikumisõpetaja ja muusikaõpetaja

Osalejad: Kõikide rühmade lapsed, õpetajad, abiõpetajad ja juhtkond

Vahendid: spordiks ja mängudeks vajalik inventar, aukirjad

Hõlmatud valdkonnad: liikumine, keel ja kõne, mina ja keskkond, üldoskused, muusik

Eesmärgid:

  • Laps on julge osaleja
  • Laps tunneb rõõmu sportimisest
  • Laps teeb koostööd
  • Laps pingutab oma vanusest ja võimetest lähtuvalt

 

 






 

Tegevus: Pildiratta mäng: „Mis annab lapsele hea tunde?“ Vaimse tervise kuu! (Rõõmus ja terve laps)

Osalejad: Tallinna Asunduse - ja Tallinna Ülemiste lasteaia lapsed ja õpetajad

Vahendid: Liikumis-ja terviseõpetus õpetaja koostatud virtuaalne valikutega pildiratas:

„Mis annab lapsele hea tunde?“

Hõlmatud valdkonnad: keel ja kõne, mina ja keskkond, üldoskused

Eesmärgid:

  • Laps väljendab ennast kõnes
  • Laps osaleb rollimängudes
  • Laps otsib kontakti õpetajaga, kui vajab abi, loob suhteid
  • Laps suudab tegevusele/mängule keskenduda vastavalt eale

Link pildirattale: pildiratas 

 


 

Tegevus: Ülemaailmne kätepesupäev

Vahendid: info ja materjalid antud teemaga, praktilised tegevused rühmades

Hõlmatud valdkonnad: mina ja keskkond, liikumine, keel ja kõna, üldoskused

Eesmärgid:

  • Laps mõistab hügieeni olulisust
  • Laps oskab vajadusest lähtuvalt käsi pesta (enne sööki, peale wc kasutamist, õuest tulles jne)
  • Laps kasutab õiget kätepesu tehnikat ja vahendeid
  • Kodu ja lasteaia koostöö lapse tervisekäitumise suunamisel

 



 Tegevus:  Kanname helkurit! (Väärtuste kuu)

Vahendid: Üleskutse lasteaia fb lehel: Liigume turvaliselt, teeme end nähtavaks! (Suurim väärtus tervis ja elu!), üleskutse liikumis-ja terviseõpetuse õpetajalt kõikidele osapooltele lasteaias.

Hõlmatud valdkonnad: Mina ja keskkond, keel ja kõne, matemaatika, liikumine, üldoskused

Eesmärgid:

  • Laps omandab liikluskasvatusega seotud mõisted (helkur, helkurvest, nähtavus, tee, maantee jmt.)
  • Laps kannab helkurit
  • Laps teab ja tunneb liiklusreegleid jalakäijale pimedal ajal
  • Laps suudab tänaval säilitada tähelepanu

                                                                                                                  

 



Tegevus: Mardi -ja Kadrimängud rühmadele liikumistegevutes


Rahvakalendri ja kommete ning traditsioonide tutvustamine, järjepidevuse jätkamine.

Mänge juhib ja õpetab liikumis-ja terviseõpetuse õpetaja.

Vahendid: liikumismängudeks vajalik ruum, väikevahendid, juhised.

Osalejad: Rühmad ja rühmaõpetajad

Hõlmatud valdkonnad: Liikumine, muusika, keel ja kõne, mina ja keskkond, üldoskused

Eesmärgid:

  • Laps mängib Mardi- ja Kadripäevaga seotud rahvalike liikumismänge
  • Laps õpib uusi mõisteid seotud rahvakalendri päevadega
  • Laps hoiab au sees traditsioone - häid soove, mõistatusi, laule jmt.
  • Laps tunneb liikumistegevustest ja mängust rõõmu

 

Mängud rühmades viib liikumisõpetaja läbi vastavalt liikumistegevuste ajakavale.


Comments

Popular posts from this blog

Projekti kokkuvõte

Tegevused detsembris, jaanuaris ja veebruaris